Koniec kľúčovým slovám?

 

Google znemožnil prístup ku kľúčovým slovám, a tak veľa SEO profesionálov stratilo dáta, ktoré im pomáhali sledovať správanie užívateľa používaním kľúčových slov k nájdeniu konkrétnej web stránky.

Google používa šifrovanie, ktoré má za úlohu ochrániť užívateľov internetu, ktorí majú vytvorené Google účty. Navyše šifrovanie sa týka aj tých používateľov internetu, ktorí nemajú založený účet. Znamená to, že ak používate Google na vyhľadávanie tak kľúčové slová, ktoré zadáte do vyhľadávania, budú v nástrojoch ako napríklad GoogleAnalytics označené ako „notprovided“.


Východiskom z tohto problému je získavanie dát z Nástroja správcu webu (GoogleWebmasterTools).


Kľúčové slová nájdete kliknutím na Návštevnosť z vyhľadávania a potom na Vyhľadávacie dopyty. Takýmto spôsobom získate predstavu o relevantných kľúčových slovách a môžete sledovať správanie užívateľov.


Prekvapivo môžete použiť aj GoogleAnalytics na sledovanie správania užívateľov na základe použitých kľúčových slov. Stačí si vytvoriť vlastný informačný panel a filtrovať údaje na základe zadaného kľúčového slova. Pridáte dimenziu kľúčové slovo a metriku, ktorú chcete sledovať.

Sme si vedomí toho, že používaním tejto metódy potrebujete ďalšie dáta. Môžete ale skombinovať získané kľúčové slová z Nástroja správcu webu a použiť ich do nástroja GoogleAnalytics.

Používaním týchto dvoch metód sa jednoducho vyhnete problému s kľúčovými slovami, ktoré boli označené ako „notprovided“

 

GoogleAnalytics summit 2013

 

V minulosti bolo oveľa viac spôsobov ako pochopiť a rozpoznať zákazníka, pretože navštívil konkrétny obchod a dalo sa vyčítať z jeho tváre, či ho produkt alebo služba zaujala. V digitálnej dobe máme možnosť pracovať len s dátami, keďže väčšina zákazníkov nakupuje a využíva služby cez internet.

Najpoužívanejším nástrojom na vyhľadávanie informácií je práve Google. Na zbieranie informácií (=dát) o zákazníkoch sa najčastejšie používa nástroj GoogleAnalytics. To nás privádza k výsledku, že sme viac menej závislí od toho, čo nové prinesie spoločnosť Google v nasledujúcich mesiacoch.

Predminulý týždeň sa konala prezentácia noviniek pre nástroj GoogleAnalytics na samite v Kalifornii. Základnou myšlienkou bolo pochopenie troch kľúčových oblastí, ktoré majú dopad na naše rozhodnutia v oblasti marketingu:

  1. Investovanie našich peňazí (AdWords, YouTube, ...)
  2. Nastavenie kampaní
  3. Zameranie sa na výsledky, ktoré zapôsobia na zákazníkov

Zaujímavosťou je fakt, že na tomto samite sa vôbec nespomenuli kľúčové slová, ktoré sa zobrazujú v službe GoogleAnalytics ako „notprovided“. Otázkou je, či Google zámerne núti užívateľov využívať platené služby. Práve organické vyhľadávanie je spôsob, akým sa najviac ľudí dostane na vaše stránky.

Firma Google je ako každý iný biznis, a preto potrebuje generovať zisk. Nebolo by ale prekvapujúcim zistením, ak by niektoré spoločnosti prestali úplne používať tento nástroj.

 

Stiahnite si novinky ako dokumnet programu Word